قیمت کابینت وکیوم

0

قیمت کابینت های وکیوم

اگر قصد دارید کابینت های آشپزخانه خود را از جنس وکیوم انتخاب کنید باید چند نکته را در مورد قیمت کابینت وکیوم در نظر بگیرید. اینکه کابینت وکیوم متری چند کمک زیادی در تخمین قیمت نهایی به شما نمی کند چون موارد زیادی در قیمت تمام شده کابینت های وکیوم دخیل هستند از جمله:
•    قیمت هر متر کابینت وکیوم
•    جنس ام دی اف خام
•    جنس PVC روکش شده
•    ساختن جزیره وسط آشپزخانه
•    نوع طرح آن (فرورفته یا برجسته)
•    میزان ظرافت طرح کار شده
•    ابزار آلات استفاده شده در ساخت کابینت
•    استفاده از زیرچراغ یا ستون و سرستون
•    جنس صفحه روی کابینت
•    کیفیت کار سازنده کابینت
قیمت کابینت وکیوم کلاسیک شما را شگفت زده میکند
به طور کلی دو نوع کابینت آشپزخانه وکیوم وجود دارد که تفاوت آنها تنها در نوع روکشی است که با آن پوشش داده می شوند. کابینت آشپزخانه کلاسیک یا معمولی با لایه ای از جنس PVC روکش می شود و در مقابل کابینت وکیوم هایگلاس قرار دارد که به جای PVC در آن روکشی از جنس پلکسی گلاس استفاده می شود. همین عامل موجب تفاوت قیمت این دو نوع کابینت وکیوم آشپزخانه با یکدیگر می شود.
قیمت کابینت وکیوم کلاسیک نسبت به کابینت وکیوم هایگلاس ارزان تر است و برای اقشاری با سطح درآمد کمتر مناسب تر است. قیمت هر متر کابینت وکیوم کلاسیک با قیمتی بین ۱ تا ۲ میلیون تومان متغیر است. این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت در نوع طراحی، جنس، تمیزی کار، چسب ، روکش و شرکت تولید کننده است.
استانداردی که در اغلب مراکز فروش رعایت می شود و به صورت یک عرف رایج در محاسبه قیمت کابینت وکیوم کلاسیک درآمده به این صورت است که کابينت زمينی با ضريب ۶۰ درصد، کابينت دیواری با ضريب ۴۰ درصد، کابینت کمدی با ضريب ۱۸۰ درصد و کابينت اپن با ضريب ۹۰ درصد از قيمت کل کابينت محاسبه می شود.

به عنوان مثال تصور کنید قيمت کابينت وکیوم کلاسیک شما به ازای هر متر ۱ میلیون تومان است؛ در این فرض قیمت هر متر کابینت زمینی برابر با ۶۰۰ هزار تومان، قیمت هر متر کابینت دیواری برابر با ۴۰۰ هزار تومان، قیمت هر متر کابینت کمدی برابر با ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت هر متر کابینت اپن برابر با ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.
حال اگر شما در فرض فوق ۶ متر کابينت زمينی، ۷ متر کابينت دیواری، ۱ متر کابینت کمدی و ۳ متر کابینت اپن داشته باشید. با ضرب این اعداد در ضرایب فوق بترتیب مبلغ ۳۶۰۰۰۰۰ تومان، ۲۸۰۰۰۰۰ تومان ، ۱۸۰۰۰۰۰ تومان و ۲۷۰۰۰۰۰ تومان باید برای کابینت های زمینی ، دیواری ، کمدی و اپن بپردازید. در نتیجه مجموع مبلغی که شما باید بپردازید برابر با ۱۰۷۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

قیمت کابینت ممبران آماده

همانطور که گفته شد برای قیمت کابینت ممبران آماده ، استانداردی که در اغلب مراکز فروش رعایت می‌شود به این صورت است که کابينت زمينی با ضريب ۶۰ درصد، کابينت دیواری با ضريب ۴۰ درصد، کابینت کمدی با ضريب ۱۸۰ درصد و کابينت اپن با ضريب ۹۰ درصد از قيمت کل کابينت محاسبه می‌شود. از آنجایی که قیمت کابینت وکیوم کلاسیک ارزان تر از کابینت وکیوم هایگلاس است برای اقشار با سطح درآمد کمتر مناسب‌تر است که این تفاوت قیمت به شرح زیر است:
•     نوع راحتی نظافت و تمیزی کار
•    نوع شرکت تولید کننده
•    نوع طراحی
•    نوع جنس
•    نوع چسب
•    نوع روکش

قیمت تمام شده سرستون کابینت ممبران

قیمت سرستون کابینت ممبران

به طور کلی، کابینت ممبران از لحاظ قیمت، در رنج متوسط و رو به بالا قرار دارد. هر چه طرح‌ها و مدل‌های بکار رفته در کابینت ممبران شلوغ‌تر و پرکارتر باشد، طبیعتا بهای آن بیشتر خواهد بود. قیمت سرستون‌ها، بسته به نوع و ظرافتی که دارند، متغیر خواهد بود و هر چه از تزئینات و جزئیات بیشتری برخوردار باشند، گرانقیمت ‌تر خواهند بود.
کابینت ممبران نسبت به کابینت تمام چوب، از بهای بسیار ارزان‌تری برخوردار است و این مزیتی است که باعث شده این مدل از کابینت، جای خود را در آشپزخانه‌های ایرانی باز کند. چنانچه به طرح‌ها و مدل‌های کابینت کلاسیک و کابینت منبت علاقمند هستید، می‌توانید این سبک از کابینت را با قیمتی بسیار کمتر از کابینت کلاسیک چوبی در آشپزخانه خود داشته باشید.

قیمت درب کابینت ممبران

قیمت کابینت آشپزخانه ممبران معمولا بر اساس متراژ، مواد سازنده و میزان طراحی صورت گرفته بر درب کابینت ممبران محاسبه می شود. هر متر از کابینت اشپزخانه ممبران از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان الی یک یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر می باشد.
هر یک متر از کابینت آشپزخانه ممبران شامل ۶۰% از کابینت زمینی و ۴۰% از کابینت دیواری بوده و مواردی همچون صفحه کابینت، درب کابینت ممبران، تاج و پاخور و زیر چراغی و یراق آلات را در بر می گیرد. لازم به ذکر است هر طراحی دارای قیمتی جداگانه بوده و معمولا طرح های شلوغ از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.

قیمت درب کابینت ممبران

قیمت حدودی انواع درب کابینت ممبران به شرح زیر می باشد:

کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران: با قیمت متوسط
– کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران به همراه طراحی های تاج و پاخور و جا چراغی: حدودا یک و نیم برابر کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران
– کابینت ام دی اف، با درب روکش چوبی: حدودا از ۲ برابر کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران
– کابینت ام دی اف با درب چوب طبیعی: شروع قیمت این نوع از کابینت های ممبران از سه برابر مدل کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران
– کابینت ام دی اف با درب پولیشی: ارزان ترین نوع کابینت ممبران که حدودا از دو سوم مدل کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران تا برابر با قیمت آن متغیر است